Mönster på anorak?

Hej!

Är det någon som vet vart man kan beställa ett bra mönster på en fjällanorak?
Det kanske finns någon som har ett bra mönster?

MVH
/nisse

Hittade ett i tygaffären för både raglandskärning och isydda ärmar. Finns nog än........Vilken storlek drar du? Vet inte ens om jag har det länge, men jag kan se efter.

Vänligen

Johan K

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Mönster

Sorry men det var bortstädat.
Köp ett pyamasmönster om du inte kan konstruera själv. Mönsterböcker finns att låna på biblioteket och säkert av en snäll syfröken på nån skola.
Finesser som huva, fickor, muddar lånar du från färdiga plagg du gillar.
Bra matrial, sy en prototyp i lakansväv först!, sen en i ventile eller vad du nu skall ha
Själv skulle jag välja en plast/bomullsblandning till vindplagg, men smaken är som baken...

Lycka till och berätta gärna om dina framgångar

Vänligen

Johan K

Synd

Schysst att du kollade.
Jag har kollat lite smått på biblioteken, ska leta lite mer, sedan ska jag väl försöka kontakta någon syklubb, eller skola, borde finnas.
/nisse

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips