Mönster på anorak?

Hej!

Är det någon som vet vart man kan beställa ett bra mönster på en fjällanorak?
Det kanske finns någon som har ett bra mönster?

MVH
/nisse

Hittade ett i tygaffären för både raglandskärning och isydda ärmar. Finns nog än........Vilken storlek drar du? Vet inte ens om jag har det länge, men jag kan se efter.

Vänligen

Johan K

Mönster

Sorry men det var bortstädat.
Köp ett pyamasmönster om du inte kan konstruera själv. Mönsterböcker finns att låna på biblioteket och säkert av en snäll syfröken på nån skola.
Finesser som huva, fickor, muddar lånar du från färdiga plagg du gillar.
Bra matrial, sy en prototyp i lakansväv först!, sen en i ventile eller vad du nu skall ha
Själv skulle jag välja en plast/bomullsblandning till vindplagg, men smaken är som baken...

Lycka till och berätta gärna om dina framgångar

Vänligen

Johan K

Synd

Schysst att du kollade.
Jag har kollat lite smått på biblioteken, ska leta lite mer, sedan ska jag väl försöka kontakta någon syklubb, eller skola, borde finnas.
/nisse

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips