Mindre paddlar!

Det har ju varit en del vettiga tips här på Utsidan från Siven bl. om att "våga" gå ner lite på storleken på vingpaddeln! Störst är inte alltid det bästa :) Har hört från Braca att dom nu äntligen kommer med en xs modell av sina vanligaste vingpaddlar! Så det kommer tex en Bracsa IV xs på 705cm, å en Bracsa VII xs på 710cm! Tror detta är vettigt för oss "vanliga" paddlare som inte är superstarka :)

/Janne

Om de nya paddlarna funnits i augusti när jag köpte en IV min (735 cm2) så hade valet varit svårare!

Men då var hoppet för stort till den "lilla" FW på 635 cm2 för mig så jag gick på min känsla och hittills har det känts bra - inga överbelastningsskador och jag orkar hålla farten en timme.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
sent vaknar drakarna var inte länge sedan de betraktade B I som en lämplig paddel för alla som vägde över 75 kg oavsett flytetyg nu är dom typ sist ut med dessa nya storlekar mellan stora och små. Bra att de hänger med dock för det kommer göra att denna storleksklass får större genomslag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips