Mera bärstolsfrågor - Vaude vs MacPac

Vill tipsa om att i Stockholm finns MacPack även på Playground. Jag är 190 och det var enda ryggan som passade bra på mig. Den finns i två rygglängder. Kan bara instämma i att bärsystemet är riktigt bra.
/Fredrik

Finns det någon bra svensk site man kan kolla och köpa MacPack bärstolarna??

mvh/p.p
 
Finns det någon bra svensk site man kan kolla och köpa MacPack bärstolarna??

mvh/p.p

www.friluft.se

Jag hoppar in i tråden jag också. Någon som kan tipsa om en bärstol som funkar både till en som är 163 cm lång och en som är 193 cm. Macpac, funkar ju inte.

Några erfarenheter av Chiccos bärstol? Inget till packutrymme, men den verkade smidig och lätt och satt bra på min rygg. Kunde dock inte prova med barnet i, han är bara 10 v.
 
Vi köpte en Possum från http://www.mountainchild.co.uk/ förra året. Då kostade den 105 pund + frakt, vilket landade på ca 1500 kr totalt. Vill minnas att den kostade 2500 på addnature då. Nu har den visst höjts till 125 pund, men googla runt lite på engelska nätbuktiker och se om det finns billigare någonstans.

I vilka sammanhang använder ni bärstolen? Är ni nöjda med den, fördelar och nackdelar? Hur långa är ni som använder den?

Tacksam för svar.


Jag är har tänkt att köpa en bärstol till jag går på pappaledighet om 3 veckor. Jag vill ha en som funkar lite bra på skogspromenaden som inne i staden när vi går och handlar.

De jag funderar emellan är:

MacPac Possum eller Koala.
eller
Liittlelife CrossCountry eller Traveller.

Någon som har någon erfarenhet om dessa.

//Magnus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Joswap Bärstol Osprey vs. Vaude Barn och friluftsliv 6
pelka Vaude Butterfly Comfort Barn och friluftsliv 1

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.