Mer paddling

När man läser hur många inlägg det är om paddling blir man förvånad att det inte finns mer artiklar om detta i utsidan.
Jag har i för sig inte börjat på allvar, "bara" provat ett par gånger.
Som nybörjare är den bästa källan förutom att prova, prova är att läsa, läsa !!!
Mer artiklar om paddling på utsidan.
I varje fall jag skulle bli mer än nöjd !!

Bästa Hälsningar

Magnus Wahlgren

Mer läsning

Om du vill läsa mer om paddling, kan jag rekommendera paddelsidornas redaktörs Karin Mentzing utmärkta bok om långfärdskajak. Den har hedersplatsen på nattygsbordet (Tack Karin!) I höstas låg jag och läste om eskimåsvängar, och övade i sängen. Jo, jag klarade det faktiskt på riktigt också.

Här finns allt man behöver veta som nybörjare och lite till, plus att den är väldigt kul att läsa.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Massor om kajakpaddling

Hej Magnus!

Diskussionerna i forumen är en grundläggande del Utsidans liv. En annan del är informationen i de olika avdelningarna. Där hittar du massor av faktaartiklar, berättelser, teknik- och utrustningstips, information om turer, områden och mycket mer om de flesta former av frilutsliv.

Utsidans paddelavdelningen har massor av kajakrelaterad information; klicka på Paddling under Aktiviteter här ovan.

Karin Mentzing har bidragit med en stor del av texterna och hjälper oss att utveckla innehållet regelbundet.

Om det är någon särskild information du (eller någon annan) saknar - ta gärna kontakt med redaktionen, så försöker vi åtgärda det.

mvh
Ulf, Utsidan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips