Meindl

Någon som vet om en billig nätbutik ute i europa där jag kan köpa billiga Meindlkängor???

MVH
Jmlove
 
Så var det gjort: TIPS!

Köpte ett par Meindl Island Pro GTX för 190 Euro på Karstadt, Nurnberg Tyskland.

Omräknat i kronor blir det 1756 :-
Exakt samma sko kostar i butik, Sverige 2495 :-

Riskerna jag tar är att om garantifel inträffar så blir det något krångligare för mig att få det fixat jämfört om jag köpt skon i butiken hemma.

Nu hade jag dock turen att kunna köpa skon på plats. Räkna med 150 till 300 kronor i frakt om beställningen görs per telefon/Internet.

Hittade i jakten på denna sko i övrigt mycket bra priser på bl.a Scarpa Hekla och dess manliga motsvarighet. Under 200 Eruo inklusive frakt!

Varför är dessa skor så dyra i Sverige? Volym???
 
Re: Så var det gjort: TIPS!

jmlove; sa:
Varför är dessa skor så dyra i Sverige? Volym???

All friluftsutrusning är ju inte dyrare i Sverige. Kläder och tält verkar inte skilja så mycket som just skor och ryggsäckar, av någon anledning. När det gäller priser på Meindl så verkar priset vara nästan det samma i större delen av europa, ev något lägre i Tjeckien och Slovakien ( http://sportrysy.sk/ ). Priset på meindl i Sverige är ca 30-50 % högre.
 
Re: Så var det gjort: TIPS!

jmlove; sa:
Köpte ett par Meindl Island Pro GTX för 190 Euro på Karstadt, Nurnberg Tyskland.

Omräknat i kronor blir det 1756 :-
Exakt samma sko kostar i butik, Sverige 2495 :-

Ett till tips!
den som har vägarna förbi München kan köpa Meindl Island Pro GTX pa sport Bittl för 171 euro.

/stefan
 
jmlove; sa:
Någon som vet om en billig nätbutik ute i europa där jag kan köpa billiga Meindlkängor???

MVH
Jmlove

Jag har köpt alla mina skor, utom ett enda par, utomlands.
Mitt senaste, inhandlat i Frankrike,
var ett par Salomon, som kostade 125 euro
och som jag praktiskt taget genast testade på en tur i Norge.
Inget bjäfs, ingen gore, men snabbtorkande, mjuka,
behövde inte gås in.

Skor, utom kanske stegjärnsfasta, behöver inte
vara så märkvärdiga.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.