Meindl kängor

Hejsan!
Mina Meindlkängor har börjat släppa i kanterna eller hur jag skall uttrycka det... På ena skon har gummit som går upp på kängan längst fram vid tårna släppt i kanten och nu ser jag att det även har spruckit upp lite, fogarna har liksom lossnat lite på sidorna av skorna. Vad kan man göra för att förebygga detta och finns det något sätt att åtgärda den redan inträffade skadan, kan man limma eller så?
 
Hur gammal är kängan ? Tror lagen ger dig rätt att reklamera i tre år eller något sådant.

Annars gå till en skomakare och fråga. Finns ett lim som heter Liquisole. Ingen erfarenhet av det dock.

Mvh // Johannes
 
Några kollegor har haft samma problem, många besök hos olika skomakare har varit förgäves. Det har släppt direkt. Det som funkar är att skicka dem till meindl i Tyskland, då får du helt ny kant runt om som sitter som den ska.
 
Jag mailade xxl och de uppmanade mig att ta med mig kängorna in i en butik så de får titta på dem där. Så det skall jag göra. Jag kan skriva efteråt hur det gick. Håll tummarna:)
 
Försök att reklamerra kängorna först. Mina som är långt över 3 år gamla har släppt lite i kanten på ett ställe som du beskriver. Jag limmade det med Liquisole, satte i press över natten. Den lagningen har hållit i flera år och håller fortfarande, men det är viktigt att kontaktytorna är fria från vax eller fett.
 
Okej, tack för tipset. Det står i och försig att man skall reklamera sakerna där man köpt dem men om de strular på xxl skall jag absolut vända mig till de andra och höra vad de säger åtminstone. Jag har dock inte smörjt in mina kängor med sportvax eller något annat så jag hoppas att de inte säger att reklamation ej är möjlig pga. det.
 
Hej! Jag har haft samma problem med mina.. Dock så har jag slitit ut skorna både invändigt och sula. Efter 4 å r så är jag rätt nöjd ändå. det blev ett par nya likadana... De har jag smort ordentligt med sportwax. Verkar hålla bättre alternativ så har meindl bytt lim! Xxl har bytt in mina andra persedlar som gått sönder extremt fort. Avverkade 2 par bergans dyraste byxor på 2 helger. Etapp 9 på bohusleden lhöll inte byxorna för.. Efter dessa par så bytte jag till ett annat märke i samma prisgrupp. Inga problem alls ,så lycka till med byte allt lagning. // Andreas
 
Precis, gå till XXL men nekar de dig något du har rätt till så kontakta moxter. Är de för gamla för reklamation kan de byta hela sulkasetten på dina kängor som du kanske läste i länken. Det är värt pengarna, har provat :)

Lycka till.
 
Väntar på besked från Moxter

Nu har jag varit på XXL, som skall skicka kängorna till Moxter. Hon i butiken sade att det kan hända att de byter ut dem så jag får et par nya kängor. Om de skall lagas tar det dock upp till tre veckor innan jag får tillbaks dem. Jag hoppas att det går mycket fortare än så, jag vill ju använda dem nu och vandra! Var inne på att vänta av den anledningen, men tjejen sade att det var större chans at få ett par nya om jag lämnade in dem nu så då gjorde jag det. Vi får se vad de säger.
 
klart

Nu har jag fått tillbaka mina kängor men Moxter har bara limmat dem, jag fick inga nya. Det var lite surt men nu får jag bara hoppas att de håller!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Snubblaren Sula om meindl kängor? Utrustning allmänt 2
Maxlind Kängor. Meindl vs. Lundhags. Utrustning allmänt 39
MasterJ Tips köpa Meindl kängor Utrustning allmänt 2
frni Köpa Meindl kängor i Tyskland! Utrustning allmänt 3
penrod Meindl Dovre low Utrustning allmänt 4
anders. Meindl lapplanad GTX Utrustning allmänt 0
palacona Meindl vandringskängor Utrustning allmänt 13
Nyback Rengöra/smörja Meindl Kansas Utrustning allmänt 1
Avslut080903 Meindl Air 5 vs 7 Utrustning allmänt 2
Kvirre Meindl sportvax Utrustning allmänt 3
d_cederberg Meindl Island vs Himalaya Utrustning allmänt 0
Lischke Beställa meindl Island pro från Tyskland? Utrustning allmänt 11
SixtenStolpskott Meindl Island Pro för 1.266 kr? Utrustning allmänt 2
johan76eriksson "Meindl utsträckning"? Utrustning allmänt 2
Coolsson Meindl-Ge dem smörj? Utrustning allmänt 16
skaabräven meindl Army/Performance e de samma sko?? Utrustning allmänt 10
jmlove Meindl Utrustning allmänt 5
CyberJunkie Meindl Air Revolution i Göteborg? Utrustning allmänt 0
Johan_olsson Meindl Glockner Utrustning allmänt 2
Ann-Cathrine Kängor med stabilitet och komfort som en löparsko? Utrustning allmänt 44
Henriko Hanwag kängor - dålig kvalitet? Utrustning allmänt 3
jonw Skavsår - Fel kängor, eller ömtåliga fötter? Utrustning allmänt 16
Vandrare Riktigt låga kängor av "Mid" modell. Användbart vid regn? Utrustning allmänt 1
krakelz Gå in kängor Utrustning allmänt 8
fotografiskt Vem kan sula om M90-kängor? Utrustning allmänt 12
jimimaru Kommer jag undan med vandringsskor eller krävs kängor? Utrustning allmänt 35
fritänkare Hur & Var sula om Lundhags kängor? Utrustning allmänt 20
croby Bästa tipsen på vandringsskor/kängor! Utrustning allmänt 11
Valpish Hur snöra kängor? Utrustning allmänt 9
Johan123 Erfarenhet av kängor Viking Myrdrag GTX? Utrustning allmänt 0
salvion Tips på Strumpor till kängor sökes Utrustning allmänt 19
andy69 Lätta "kängor" Utrustning allmänt 8
fritzov Nya kängor som skaver Utrustning allmänt 13
greenfish Köpt nya kängor, klämmer bredden Utrustning allmänt 9
Egiz M90 Kängor Utrustning allmänt 34
sparken Hur tar jag hand om mina kängor? Utrustning allmänt 11
Airfoil Kängor i nubuck, är det bra eller? Utrustning allmänt 3
Redlinefoto Impregnera Patton kängor? Utrustning allmänt 7
MultiS Student kängor Utrustning allmänt 9
majkiiz Kängor Utrustning allmänt 3
saft-teo Kängor för luffning Utrustning allmänt 18
typera Lundhags kängor! Utrustning allmänt 179
thureinature Varma kängor i praktiken Utrustning allmänt 36
desireman Har köpt nya kängor! Hur sköter man dom? Utrustning allmänt 13
elka9110 Amerikanska kängor Utrustning allmänt 6
timlaine Rengöra kängor Utrustning allmänt 2
ornithoptera Rätt kängor för mig? Utrustning allmänt 6
niklaz Kromfria/ej kromgarvade kängor? Utrustning allmänt 5
Herr Nilsson Större kängor? Utrustning allmänt 5
yakman Köpa kängor på nätet? Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.