Meindl Island Pro eller Air Revolution?

Hej!
Mina Meindl Island Pro har slutligen gått hädan och jag måste köpa nya. Eftersom jag är grymt nöjd kommer jag fortsätta med Meindl men frågan är då hurvida man skall köpa nya Island Pro eller testa AR5/AR7?

Användningsområdet är framförallt fjällvandring (skall tåla Sarekblöta) och långfärdsskridskor med även att pulsa runt i snön på vintern och i allmänhet övriga året. Till saken hör att mer än gärna vill ha skor som ventilerar bra då fotsvetten gör sig påmind efter någon dag...

Tänkte köpa på Globetrotter så priset är inte det viktigaste.

Mvh

Peter

Air Revolution

tja tja, jag har ett par Air Revolution, jag vet dock inte vilken version tyvär. Jag är ganska nöjd med mina, jag har använt dem hela hösten/vintern nu, inomhus och utomhus, i värme, kyla och slask. Och det har inte varit några problem, men jag har inte hårdanvänt dem. Det som jag har att klaga på att man blir trött i fötterna av dem, jag stod inomhus hela dagen idag och vart riktigt trött i fötterna mot slutet. men fötter är ju olika. -s

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Pellepassat; sa:
Hej!
Mina Meindl Island Pro har slutligen gått hädan och jag måste köpa nya. Eftersom jag är grymt nöjd kommer jag fortsätta med Meindl men frågan är då hurvida man skall köpa nya Island Pro eller testa AR5/AR7?

Användningsområdet är framförallt fjällvandring (skall tåla Sarekblöta) och långfärdsskridskor med även att pulsa runt i snön på vintern och i allmänhet övriga året. Till saken hör att mer än gärna vill ha skor som ventilerar bra då fotsvetten gör sig påmind efter någon dag...

Tänkte köpa på Globetrotter så priset är inte det viktigaste.

Mvh

Peter

jag böt från AR7 till Island Pro.
AR7 är en känga som är alldeles för styv för vanliga fjällvandringar, den är ju anpassad för högalpin miljö och därför är dom stegjärnsfasta. att gå med dom på längre vandringar blir till slut som att klampa omkring i träskor. känslan jag fick när jag böt från AR7 till Island Pro var som att byta en hård parkbänk till en mjuk säng...haltande liknelse, jag vet, men det var en lättnad :)
dessutom vet du ju att Island Pro funkar så varför byta? möjligtvis kan AR5 funka, den skall ju vara mjukare.

/stefan

FRamförallt AR5/AR7, men även Island Pro är höga och klumpiga för långfärdsskridskoåkning. En lägre (lättare) känga (ev skidsko) ger betydligt bättre åkkänsla.

Tack för era svar, låter som att jag skall fortsätta med Island Pro.

Beträffande långfärdsskridskor och Meindlkängor, jag har under de senaste tre åren använt mina gamla Island Pro på ett par skridskor med snowboardbindning. Har åkt Vikingarännet två vändor samt ett antal mil i övrigt och tycker det funkar kanonbra. Men, smaken är ju som baken, samt att äkta hälften tycker det räcker med friluftsprylar...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips