Med kajak från Amungen ner till Dalälven och havet.

Planerar för en lite längre tur i delvis nya vatten.
Undrar därför om sträckan från Amungen ner Balungen.
Är det någon som paddlat den sträckan? I sådant fall var tag ni upp/satte i kajaken vid dammarna nedanför Dalstugan och Bingsjö kvarn? Var det någon fors nedanför Dalstugan?
Övriga sträckan har jag bra koll på.
Planen är att paddla till Gävle.
Hoppas att jag kan förverkliga planen. Goda råd underlättar👍

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Teoretisk kartplanering är kul ! Landtrp så här kanske ?
Håller med att Det är ett nöje att planera via karta och flygfoton/satellitbilder. Men verkligheten kan vara en annan än vad man tyder ut från kartan. Så därför är tips från andra mycket värdefulla.
Jag har tittat på de alternativ som du föreslår.
Nere vid Lamborn så vet jag att det går att lägga i på östra sidan Ungefär där du visar. Vid utloppet från Amungen kan ett alternativ vara på den västra sidan. Vid Bingsjön kvarnar instämmer jag med ditt alternativ.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips