Max antal spårpunkter

Jag satt och labbade med spår i Fugawi. Det blev långt, 818km, men inte mer än 652 punkter.Jag skall till västkusten och vill använda min Venture som färddator. När jag skulle föra över spåret till GPSen så bröts spåret. Jag testade flera gånger med tömd GPS, samma sak. Jag fick över 250 punkter sen var det stopp. Jag delade upp i 3 delspår, men det blir ju inte bra för jag vill ju ha med slutdestinationen i spåret. Vet någon om det är max 250 punkter när man gör ett spår? Trackloggen kan ju ha ca 1000 pkter, så jag är konfunderad..HJÄLP!!!

bwho
 
Spårloggen sparar 2048 punkter i Venture. När man sedan sparar en logg förenklas spåret genom att antalet punkter minskas. Är det inte så att begränsningen på de sparade loggarna är 250 punkter och du kan bara ladda ner den som en sparad, inte en aktiv spårlogg?
 
Active log

Prova att kalla den ACTIVE LOG, som den pågående spårloggen heter i GPS:n.
Om man ger den ett annat namn blir det bara 250 punkter, men åtminstone från MapSource kan man tanka ner även den aktiva loggen.

Anders
 
Du har nog rätt, men det är synd att det finns en sådan begränsning. En annan negativ effekt får det ju om man vill se profil för ett spår i fugawi. Om trackloggen har ett fast intervall och spåret blir reducerat, så blir profilen väldigt misshandlad.
Jag tycker nog att man kunde kosta på sig att utöka antalet rutter,spår och waypoints lite. 50 ruttpunkter är inte mycket om rutten ligger på landbacken.

bwho
 
Jag tycker i och för sig att reduceringen verkar ske ganska intelligent. Den rensar mest när man går rakt.

Garmin GPS V har 3000 spårpunkter, 254 ruttpunkter och autorutt så det finns burkar med mer minne.
 
Jo det gick att byta namn till Active Log och läsa in hela spåret, men problemet kvarstår med navigering efter det spåret, eller?
bwho
 
Jag läste in som active log 652 punkter. sedan sparade jag som spår och fick en reducering till 247 punkter. Avståndet minskade då från 817.798km till 804.3km. Det är väl kanske ok för mitt ändamål, men....

bwho
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.