Snabbfråga: Antal kartsegment vid överföring?

Hej.
Jag behöver hjälp med att snabbt kunna föra över kartor (många) till min garmin 60Csx. Har glömt hur många kartsegment den klarar av att ta emot? Har ett 2gb minneskort (microSD?) och har tänkt ladda in 992st segment på total summa 1952mb.
Nån som vet om det kommer funka? Jag vet att jag kan testa först. MEN då ska jag först vänta på att indexeringen blir klar o bara den tar sin LILLA tid.. ;-)

Tack på förhand.... och GOD NYÅRSHELG på er alla! :)
 
Hej.
Jag behöver hjälp med att snabbt kunna föra över kartor (många) till min garmin 60Csx. Har glömt hur många kartsegment den klarar av att ta emot? Har ett 2gb minneskort (microSD?) och har tänkt ladda in 992st segment på total summa 1952mb.
Nån som vet om det kommer funka? Jag vet att jag kan testa först. MEN då ska jag först vänta på att indexeringen blir klar o bara den tar sin LILLA tid.. ;-)

Tack på förhand.... och GOD NYÅRSHELG på er alla! :)

När jag skulle överföra 1,1 GB kartdelar till min Garmin Vista Cx, tog det hela natten. Jag gjorde precis innan jag skulle lägga mig. När jag vaknade på morgonen var det klart. Alternativet är att stoppa in minneskort i kortläsare för att snabba upp överföringen.
 
1952 kan gå men det ligger ganska nära gränsen. Storleksuppgiften från Mapsource är tydligen bara en uppskattning och man måste ha en marginal till maxstorleken 2 GB.

Ett annat problem är hur mycket ditt 2GB minne egentligen rymmer. Det 16GB USB-minne som just nu sitter i min PC rymmer 14.9 GB....

Max antal segment varierar med GPS-modell. Vissa rymmer bara drygt 100 segment medan jag fått in bortåt 1700 st i någon modell. Vet inte var gränsen är på just 60CSx. Bara till att testa!

Bäst är att stoppa in minneskortet i en separat kortläsare och inte tanka upp kartan via USB direkt till GPS:en. Går c:a 10 ggr snabbare!
 
Tack för alla svar.

Jag lät överföringen stå på över natten. Tråkigt nog så funkade det inte..det var just som HRM gissade precis över gränsen..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.