Marmot Home Alone Bivy eller Vaude Bivi 1P

Joru, blev alldeles till mig i början men som det sägs; låter det för bra föra tt vbara sant så är det oftast det :)

Meeen man kan ju spara en åtsklilliga hundralappar genom att handla från England, för tillfället lutar det mot ett Terra Nova Laser Competition 1. Hade det inte varit för viktskillnaden hade jag nog valt ett Hilleberg Akto i alla fall

Ja, man kanske kan säga att den extra tusenlappen betalar det faktum, att man för i stort set samma vikt får så mycket mer plats i Ringstind än i Terra. Jah har provlegat i bägge (med flera till ;)) under min långa köpångestperiod och skillnaden känns! Men nu är jag lätt klaustrofobisk av mig, och är inte detta ett viktigt kriterium så kanske tipset om Vaudes Power Tokee UL inte skall glömmas bort - det kändes rejält och genomtänkt när jag tittade på det och går att få för 3,1 tkr härifrån. Jag var särskilt lockad av att det gick att få med vitt yttertält, men insåg att jag skulle få ta till något annat i mygg- och knottrika trakter ;)
Jag tittade också rätt länge på Tarptents olika lösningar, bl a Scarp 1 och 2, men dem har jag inte haft tillfälle att klämma på personligen.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips