Mapsource

Är det någon som har MapSource över Österrike, bewrätta i så fall om den är användbar mm.?

MG Österrike

Jag är inte så imponerad av MG Austria. Dålig upplösning bara en aning bättre än worldmap. Bara större vägar är med. Jämfört med MG sverige (som är extremt detaljerad) står den sig slätt. Men den funkar hyffsat så länge man håller sig på vägarna. Vilka Mapsource är det du har erfarenhet av?? Maila gärna för utbyte av erfarenheter.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den MS jag har erfarenhet av är Sverige Danmark och erfarenhet är väl att ta i. Jag bor i Kalix och den täcker ju inte mina hemtrakter så det är framhör allt som övnings/lek objekt jag använt den. Jag kommer att göra en resa till Österrike under slutet av maj så det var därför jag frågade. Har en Vista så världskartan går att använda fast vägar älvar inte är på rätt ställe.

MG Europe

MG Austria har jag inte sett, men Österrike täcks ju av den nya MG Europe. Där är det minst sagt en radikal skillnad på detaljnivån i Österrike, jämfört med World Map.
Däremot har jag inte varit på ort och ställe och sett hur det stämmer. Dock har jag hitintills god erfarenhet av hur MG Europe stämmer överens i de länder som jag kunnat kontrollera själv (Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Spanien och England).

Anders

Uppgradera MetroGuide (eller R&R)

Nedan är en länk till uppgradering av MetroGuide och Roads&Recreation för vilket europeiskt land som helst till motsvarande Europe-variant. Ni får alltså ordentligt uppgraderade kartor och hela Europa (självklart med de täckningsbegränsningar som kartmaterialet har).
Har svårt att tänka mig ett bättre erbjudande :)
http://www.garmin.com/manuals/MGEuroUpdate.pdf

OBS - uppgradering måste ske innan sista Augusti!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips