Mammut byxor

Hej!
Jag har köpt ett par byxor begagnade .
Det står bara Mammut och sen står det "Softech" på en liten lapp vid midjan.
Vad heter modellen?
Vad är det för matrl, skötselråd?
Snälla är det någon som kan hjälpa mig?
//Janne

Bilagor

• Mammut byxa.jpg
    Mammut byxa.jpg
    18.5 KB · Visningar: 448
Vet inte vad det är för byxa, men syntetkläder ska i princip behandlas som ull/siden, dvs enzymfritt tvättmedel och låg temperatur (30-40 grader). Jag kör med ull/siden tvättmedel förutom till goretex och softshell; köpt nåt specialmedel i butiken + impregnerar efteråt. Du kan ju alltid ta dem med till en friluftsbutik och fråga om du inte får närmare svar här.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har ett par Mammut champ pants i Schoeller, som är lite elastiskt. Vet dock inte vad det är för material i byxan du köpt men det lär inte vara rocket science att tvätta dom. Mina har jag alltid tvättat i vanligt tvättmedel på 40 grader. Inga konstigheter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips