Lundhags?

Hej!
Jag funderar på att köpa ett par nya vandringskängor. Har börjat fundera på att köpa ett par från Lundhags. De som jag har kollat lite extra på är modellen Scout och Option.
Vad säger ni om Lundhags? Några tips?

/Johanna

Scout

Jag har ett par lundhags scout som jag är mycket nöjd med. Skulle egentligen ha ett par Fjell high men den lästen passade inte min fot utan jag fick ta en bredare läst och då fick det bli scout.

Visserligen kunde jag för 500:- extra för den bredare lästen på ett par Fjell High men då valde jag istället det billigare Lundhagarna.

Jag fick inga skavsår under tiden jag gick in kängorna. Å andra sidan använder jag alltid 2 par sockar i dem.

I början var de ganska hårda men Lundhags lädersmorning och några mil i dem gör dem skönare och skönare, men det gäller väl alla Lundhags kängor antar jag.

Jag ägnade flera dagar åt att prova alla modeller av så många fabrikanter som möjligt för att försöka känna efter vilken som passade min fot bäst. Och så frågade jag mycket i butiken. T ex att man skulle köpa en storlek för stor känga och så vidare men det kan du kanske redan.

Slutsats: En bra känga jag är mycket nöjd med. Inte lika skön som en fodrad GoreTex att gå ut och slå natt drillen i. Då känns de som träskor jämfört med GoreTex tofflan. Men när man väl snott på sig kängan och lastat på sig ryggan känns det perfekt (för mig).

// Emanuel

[Ändrat av ldemst 2004-02-05 kl 09:06]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Som nämts innan så brukar de krympa ca 1/2 storlek. Men det är en process som tar ganska lång tid och beror på hur man förvarar dem (med/utan skoblock etc). Det är viktigast att välja en modell som har en lämlig läst som passar ens fötter, sedan är det inte så noga med modellen.

Jag tror att modellen option har den äldre skywalksulan, nyare modeller har vibramsulor.

Om du inte följer någon speciell religion så tycker jag att du inte skall inskränka ditt sökande till ett märke.. Ut och prova flera olika modeller och märken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips