Lundhags pro high som knarrar

Jag köpte ett par lundhags pro high får nån månad sen som knarrar när jag går i dem. Jag mailade lundhags som svarade att jag skulle prova deras lädersmorning vilket jag gjorde och knarret hördes inte när jag provade dem dagen efter inomhus. Nästa gång jag gick lite i dem kom det tillbaka och jag smorde då insidan men likväl knarrar de. Jag tycker mig lokaliserat knarret till vecket vid plösen. Är detta något förväntat och om inte, vad ska jag göra? Fortsätta smörja eller behöver jag gå i dem mer tro, eller är det något annat jag borde prova?

Xperia Z made this

Strax efter att jag startade tråden slog det mig att jag faktiskt inte smort på baksidan av plösen så det är nu gjort och resultat får jag ge imorgon. Vore väldigt skönt om knarret kunde sluta så att jag kan använda dem när jag får fara på nån jakt. Vid fiske och vandring är det ju bara jag själv som störs.

Ps. Jag tror jag är kär i lundhags lädersmörja men säg inget till frun. Skulle kunna smörja varenda plagg om inte chefen och hemmachefen troligtvis avskedade och avsnoppade mig, var för sig. Ds

Xperia Z made this

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har ett par gamla scout som knarrar som XXX. Men på dom får jag för mig att det
ligger mellan innersulan och skon. Eller snarare lädret i skon. Men vad man gör åt det
har jag ingen aning. Har aldrig hört att man ska fetta in skon invändigt. Ska man det?
Kjell

Jag har faktiskt ingen aning om man ska det men jag inbillar mig att torrt läder som gnids är det som knarrar i mina iaf, jag kan delvis återskapa knarret genom att gnida ihop olika delar och tror mig fått bort det på en del ställen efter smorning. Inbillar mig att det inte är skadligt iaf, förutom för mina strumpor kanske :)

Xperia Z made this

Har nu gått en väldigt kort promenad i området och nu knarrar det på sin höjd ytterst lite om jag hukar mig så åtminstone verkar jag vara på rätt väg. Testa du att smörja insidan och se om det hjälper.

/Alex

Xperia Z made this

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips