Lowes ryggsäckar ?

Någon med erfarenhet av ryggsäckar från Lowe ?
Är väl ett s k "kvalitetsmärke", men såna finns ju många numera....fast med olika för/nackdelar och känsla ("själ"), så vilken är Lowes ?
Mer specifikt har jag hittat två modeller till, skulle jag tro, väldigt bra pris.
De är:
Lowe Frontier APS 100+20
Lowe Walkabout 60 ND

Behoven i min (rätt stora) familj är stora men också väldigt blandade. Så den mer logiska utgångspunkten "tänk efter vad du exakt behöver" fungerar inte riktigt som beslutsmodell i detta fall....
Eller mer rakt o ärligt uttryckt, blir köpsugen av de fina säckarna och som jag tror låga priserna, som inte återkommer.....
Per D

Jag hade en Lowe Alpine Frontier 75-10 (tror jag den hette) innan jag sålde den billigt till en kompis och köpte en ny ryggsäck.

Jag kan konstatera att jag och säcken aldrig fann varandra. Jag tyckte att bärsystemet fungerade sådär och var stört omöjligt att få att sitta riktigt bra. Vidare var tyget väldigt dåligt, det kändes som om det inte krävdes mycket för att det skulle gå hål. Dessutom upplevde jag sidofickorna som direkt usla! Stoppade man ned något så tog det direkt utrymme från huvudsäcken. Enda fördelen var att de inte syntes när de inte användes...

Jag gillade inte säcken och kan således inte ge dig rådet att köpa en. Men, kompisen som köpte säcken gillar den skarpt. Vad tyg och bärsystem gäller köpte jag min säck 1999 så det kan ju ha hänt en del på den fronten sedan dess.

Lowe är som du själv skriver ett kvalitetsmärke med stark ställning främst i USA så de lär väl ha någon uppfattning om vad de sysslar med :)

Hittade förresten säcken på Lowes hemsidan

http://www.lowealpine.com/Products/...uctGroupID=171&Position=8&SpecificActivityID=

Det ser ut som den har produktutvecklats en hel del sedan -99 så du kan ju ta mina synpunkter för vad de värda...
[Ändrat av Per Ö 2007-05-14 kl 11:23]

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips