liten bra ryggsäck?

hej!

Jag behöver hjälp... Ska köpa en ny ryggsäck, ca 45 l som jag ska ha vid helgturer.

Jag har en kanonfin rygga som är skön att bära på 60+, men jag misstänker att det är mer än 60 liter i den för alla saker ligger och skramlar i botten. Det är en berghaus voyager.
Min nya ska var skön att bära, jag har en sho-sho, men det är hemsk (till salu om nån är intresserad...) Vill ha stoppade avbärarbälten och sånt. Den ska vara lika skön som min berghaus
Någon som har några tips?
Jag är 177 cm, så någon "lady" kan jag inte ha =P

/Tack på förhand för alla tips!!!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skulle rekomendera den jag har... Osprey Ceres 38.

Finns i flera rygglängder, stoppat avbärarbälte, mkt fina detaljer och finesser. Det ända negativa som jag har kommit på är väl alla spännen. De måste dras åt innan ryggsäcken sitter bra. Men alla spännen gör även att man kan ha allt från 10 l till 40 och ryggsäcken sitter lika bra i båda fallen.

Har dock inte testat den tillräckligt för att kunna skriva en recention om den.

/Gustaf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips