Lite strul med 60CSx...

Har nyss hämtat min nya 60CSx och sitter och försöker ladda in lite i den.

Efter lite yrande och rotande efter koder hit och dit så har jag nu fått CS V6 upplåst även till denna 60CSx förutom min 60CS. Så nu verkar kartorna glida in utan problem.

Hur är det förresten, måste man eller bör man formatera om det nya 512MB-kortet? Jag bara petade in det i GPS'en och började ladda in kartor jag. Om man borde formatera, hur gör man det?

Men sen så verkar det bli nåt knas när jag vill ladda in alla mina Waypoints, ca 900 st. Min 60CS sväljer dem utan minsta rap, men denna nya 60CSx beter sig lite märkligt.

När jag pluggade i kabeln så hittade både updater för programvaran (laddade in 2.62b direkt) och MapSource min nya 60CSx utan minsta problem. Och det går att ladda in Waypoints, men även om jag markerar alla ca 900 st så landar bara ca 340 st i 60CSx. Inga felmeddelanden utan det står att allt gått "Sucessful" I helvete heller.....

Vad är fel, eller vad gör jag för fel?

MVH Tony

Vet inte vad som är felet.
Du kan formattera om kortet via kortläsare. Finns som val vid högerklick på enheten.

Så här ska det se ut på kortet: \GARMIN\GMAPSUPP.IMG där imhg är den nedladdade kartfilen. Foldern garmin kan man göra själv om kortet är nyformaterat.

Se den andra tråden om 60CSx. Kortet bör formatteras till FAT32. Det finns mer tips om nedladdning i länken

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?s=4112fab92441eedc20ce1ba103761128&showtopic=127012
[Ändrat av jonasolof 2006-03-24 kl 14:40]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
jonasolof; sa:
Vet inte vad som är felet.
Du kan formattera om kortet via kortläsare. Finns som val vid högerklick på enheten.

Så här ska det se ut på kortet: \GARMIN\GMAPSUPP.IMG där imhg är den nedladdade kartfilen. Foldern garmin kan man göra själv om kortet är nyformaterat.

Fast det känns ju lite surt att tvingas köpa en kortläsare bara för att kunna formatera kortet. De andra apparater jag har kan ju formattera korten själva.

Om nu kartorna kommer in med ca 500MB så kan det ju inte vara fel på formatteringen som gör att det bara kommer in en tredjedel av alla waypoints jag vill lägga in.

EDIT!!

Det var jag som var felet.....

När jag kollade vad som kommit in så kikade jag ju på "waypoints nära kartpekaren" och inte på hela listan på alla WP. Klantigt. Alla 754 WP som jag ville lägga in har landat i GPS'en :)

Dr Tinnitus
[Ändrat av Tony-Avesta 2006-03-24 kl 14:41]

Hej Tinnitus. Dom som har en susning nu vet att det går mycket fortare att ladda ned kartfiler genom en kortläsare än via USB-länk till GPSen. Står ockås i ref forum.

Waypoints sparas inte på kortet utan i gpsen.
Det är bara kartor, POIs och tracks som sparas på kortet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips