Liggunderlag till hund under fjällvandring

Min hund ligger på en picknickfilt, en sån som är plastad på den sidan som ligger i marken. Går att vika ihop tunt och tar ingen plats. Finns på De flesta butiker såsom Biltema, Jula etc. Kostar några tior.

Har klippt till ett pensionerat liggunderlag ett som var så billigt som möjligt. Har en Rottweiler/shefer-tik på 33kg. underlaget är standardbredd 60cm någon meter i längd. Ska tilläggas att jag har ingen större erfarenthet har kanske varit ute drygt 10 nätter eller så. Varierat med hund i tält, vindskydd, bar himmel.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Friluftsfrämjandet har en eva-matta på 2x1m som är billigare än den där från exped eller vilka det var som gjorde den. 4mm tjock är den och väger ca150g delat på hälften. Hade den med mig överallt i somras. Hur värd som helst tycker jag.

"Frosties are just Cornflakes for people who can't face reality."

Det blev tillslut ett jervenheit som fick fungera som liggunderlag/sovpåse. Efter vi varit ute är hon så pass trött att hon i stort sett går och lägger sig, komme rupp efter någon timme för mat, sen sover resten av natten i absiden. Får se hur det fungerar nu i vinter.

Jag har ett Jervehiet Large med foder att sälja (säljer ej påse utan foder). Mycket lite använt så det är i skick som nytt. Nypris ca 1400 kr med frakt från Trapperprodukter.se.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips