Lifta! 10 grundregler

"seobserver" det tyckte jag var ett mycket berikande inlägg i tråden. Och vad gäller öknar så kommer jag säkert senare med frågor tll dig..vi får se om du svarar ?

Det ända jag ställer mig emot är påpekanden om att jag vill frälsa någon eller övertyga. Om det framstått så, så är det beklagligt, Jag vänder taggarna uttåt då de som inte tycker om ämnet envisas med att engagea sig. Att uttrycka sin åsikt är helt korrekt men att truga och sabbotera är något annat. .thats it.

Hur löste du vätskeproblemet i öknen?

Har du fallenhet för slagruta?

/H
 
Vatten i öknen är inte så illa som många tror under förutsättning att man håller sig till karavanvägen, går på natten och vilar på dan. Det är två nattmarscher mellan oaserna, man bär på det tunga vattnet...om man inte har kamel...det hade inte vi.
Jag har aldrig behövt jaga vatten med slagruta, men den ryska modellen reagerar i mina händer...
Här uppe i norden är det sällan svårt att hitta vatten.... Jag brukar ha vattenfilter med mig då jag mest håller till söder om älven...
//J
 
Wrong!

Är den första frågan man måste ställa sig. Mitt svar är enkelt nej.

//J

Liftning hör helt klart hit. liftning är ett av fundamenten i mitt äventyrande. Det är så jag tar mig till mina vänner, mina äventyr, mina utlandsstudier mm...
och nej det är inte bara transport det handlar om. Ibland handlar det om milalånga vandringar när man hamnat på någon ödekrok, ibland handlear det om att plocka fram friluftsköket och laga mat längs vägen ibland handlar det om att tälta eller sova under en buske.

LIFTNING ÄR UTELIV OCH ÄVENTYR!
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.