Leder på Hallandsåsen?

Hej!
Vore tacksam för att få info. om var och hur osv. det finns leder att cykla på åsen.
Läste i någon tidning om att det skulle finnas sex kartlagda slingor av olika svårighetsgrader där uppe!
Vet någon något?
Birgit

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Dansk tävling

Tjena.

jag läste om en dansk MTB tävling som gick upp på åsen.
Kommer inte ihåg hemsidan men det är bara att söka.

Dock tror jag du får ta med motorsågen närmsta året om du ska kunna ta dig fram.

Brukar cykla från Båstad till Åsljunga på kust till kustleden sedan hem till Perstorp några gånger varje sommar.

Stefan

Leder

Cykla _PÅ_ åsen? Riktiga män (eller kvinnor) cyklar under den. Kom bara ihåg att ta med en hacka för att komma igenom biten i mitten.

Skämt å sido, speciella leder behövs inte, för där finns landsvägar av olika storlekar över hela åsen. Och det är vackert i stort sett över allt. Skaffa en terängkarta och cykla efter eget huvud.

Poängen med leder är annars att de är dragna av folk som kan bygden och vet var guldställena finns. Dom har rean letat så du slipper. För att komma åt dessa rekomenderar jag dig att besöka turistinformationen nästa gång du är i tex Båstad.

Och skulle du cykla fel är det kanppast en förlust, du lär bara få se något annat vackert.

/Fille, som är lite avis på dig för han ville gå skåneleden sträckan Åsljunga/Båstad, och sen via stranden till kusinernas stuga i Melbystrand, men fick inte för Gudrun.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips