Led med barn

Har ni tips på bra men relativt enkel och bekväm led över dagen? Som också passar barn runt 10? Gärna i Mälardalsregionen.

Gärna tips på en endagarstur.

Men har ni tips på en flerdagarstur (där stugor finns i leden) tas det tacksamt emot också.

Har ni tips på bra men relativt enkel och bekväm led över dagen? Som också passar barn runt 10? Gärna i Mälardalsregionen.

Gärna tips på en endagarstur.

Men har ni tips på en flerdagarstur (där stugor finns i leden) tas det tacksamt emot också.

Tjena. Jag vandrade på sörmlandsleden i somras, med 4 barn mellan 8 o 13. Vi gick från Flen till Åkers Styckebruk på 5 dagar. Det finns vindskydd var 15e km, ca. Spårvagnsmuséet i Malmköping var definitivt en höjdpunkt, likaså badet i Malmköping (vid campingen), med hopptorn upp t 5 m. Från Å Styckebruk t Mariefred ska leden vara väldigt vacker, men vi tog buss den sträckan. Från Mariefred tog vi ångbåt in t centrala stockholm, oxå en välkommen attraktion. Vi är inte från sthlm. Det går även turer t Birka från Mariefred. Eller heter d Mariehamn? Från Malmköping t å styckebruke e d en hyfsad sträcka att vandra, tog 3 dagar har jag för mig. Därifrån till Marie* e d en dagsvandring.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.