Lantmäterikartor i BSB format

Först nu hemma när jag läser igenom de broschyrer jag tog på båtmässan så ser jag att Solteknik säljer Terrängkartan från Lantmäteriverket i BSB format.

Efter rätt mycket letande har jag kommit till sidan http://www.soltek.se/kartor/kopsida_sjokort_kartor.htm med sedan går jag bet på täckningen av de olika kartorna.

Är det någon som köpt någon Lantmäteri karta i BSB format eller någon som lyckas ”hitta” täckningsområdena för kartorna?
S1, S2, S6, S10, S11, S12 säger mig ingenting.

Jag har visserligen OziExplorer med rik tillägg, men kartorna i BSB format ligger i ett helt annat prisläge än kartorna i rik-format, så det vore bra att veta hur stort område en BSB karta täcker.

Per Brune

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack
Då vet jag att täckningsområdena inte är stora som på rik kartorna, och framför allt att det inte finns några kartor över det område som intresserar mig.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips