Långtidsvandring i fjällen planerad. Väskproblem.

Iom att du/ni har ett år på er innan ni ska iväg...nästan iaf, så tycker inte jag att det är någon panik att starta med att handla ryggsäcken!

Gör klart vilken utrustning som ska med, hur mycket volym och vikt det blir.
Sedan anpassar ni storleken på ryggsäcken efter det.

Själv hade jag en 75l för 12 dagar och då hade jag All utrustning inne i säcken, inklusive tältet/vadarskor och maten låg på ca 800-850g/dag. Men övrig utrustning var väldigt slimmad...kläder/sovsäck mm!
 
Iom att du/ni har ett år på er innan ni ska iväg...nästan iaf, så tycker inte jag att det är någon panik att starta med att handla ryggsäcken!

Gör klart vilken utrustning som ska med, hur mycket volym och vikt det blir.
Sedan anpassar ni storleken på ryggsäcken efter det.

Själv hade jag en 75l för 12 dagar och då hade jag All utrustning inne i säcken, inklusive tältet/vadarskor och maten låg på ca 800-850g/dag. Men övrig utrustning var väldigt slimmad...kläder/sovsäck mm!

Jo det är ett tag kvar, men vill hinna gå in ryggsäcken och skorna med och tänkte ta det i höst/vinter med lite campingtrippar i närområdet, dagsvandringar etc =)

Många saker som ska inhandlas och mycket detaljer med så jag gillar försprång så att säga. Sen är det ju snart vinter så vissa butiker säljer kanske ut årets modeller osv.
 
Jo det är ett tag kvar, men vill hinna gå in ryggsäcken och skorna med och tänkte ta det i höst/vinter med lite campingtrippar i närområdet, dagsvandringar etc =)

Många saker som ska inhandlas och mycket detaljer med så jag gillar försprång så att säga. Sen är det ju snart vinter så vissa butiker säljer kanske ut årets modeller osv.

Ryggsäcken är det sista du ska köpa i så fall. Att köpa en för stor och tung ryggsäck är som att köpa en minibuss för att pendla med till jobbet ifall du inom några år skulle skaffa åtta barn...

Tänk dig för innan...
 
Ryggsäcken är det sista du ska köpa i så fall. Att köpa en för stor och tung ryggsäck är som att köpa en minibuss för att pendla med till jobbet ifall du inom några år skulle skaffa åtta barn...

Tänk dig för innan...

Tillägg: Den kommer givetvis användas till övernattningar, jakt/fiskeresor etc med sen så det är inte bara till fjället, men förstår din poäng.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Davva2 Flyga in i fjällen Transportera 21
Adam_Skevstad Lätt ryggsäck för snabbmarsch i fjällen Transportera 8
raderad04 Flygförbud i fjällen. Transportera 112

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.