Långfärdscyklist försvunnen i Sverige! (Jesper Almgren)

Det kan som du säger även hända att kroppen hamnat på menyn för diverse asätare i skogen. Kroppen skall ha hittats i ett skogsparti, vet inte om det är vid vägkanten. Men om nu djur har släpat runt honom så kan ju fyndplatsen och platsen där han avled vara olika ställen.

Kan vara som vem säger? För jag har, om du läser de jag skrivit, inte gjort det. Syftningsfel kan snabbt leda till stora missförstånd...

När turister blev tagna av djur i afrika var det mycket svårt att hitta spår mindre än bilen de lämnat, Fullt så våldsamma är inte våra svenska djur men visst delar de snabbt en kropp så länge där finns mat. Låt nu Polisen och rättsläkarn göra sina jobb innan ni spekulerar rakt upp i månen. De brukar ju basera sina uppfattningar på fakta och mera sällan på rena spekulationer.
Den här situationen är illa nog för de anhöriga utan vildskott. Trist men ibland händer det.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Usch det är för hemskt det där. Man undrar vad som egentligen hänt... Det värsta att jag bor bara ett par mil ifrån platsen han hittades. Jag kan inte hjälpa att tänka: tänk om... Vi rör oss så mycket i skogarna här omkring. Men ändå vet jag att sannolikheten att vi skulle vara där just då och kunnat förhindra hans död är minimal...
Mina tankar går iallafall till hans anhöriga och vänner.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips