Lång eller kort Rottefella Cobra R8

Undrar om någon vet om jag skall ha den långa eller den korta modellen av Rottefelle Cobra R8. Mina pjäxor Crispi CXA har storleken 41,5.

bägge funkar...

Tjapp!
Har själv ett par Scarpa strl 42 och har labbat lite med bindningarnas storlek. R8ornas kompressionsfjädrar "växer" inte som de gamla dragfjädrarna, så du behöver inte lämna utrymme för extra justering. Mao funkar antagligen både kort och lång för din del (de heter ju S/M och M/L).
Kör själv på M/L och har justermån åt bägge håll.
// Oskar

ps. Ta med pjäxan till en handlare och prova, eller handlar du av tex. Telemark-Pyrenees så ge dem pjäxans modell och storlek så ordnar de rätt grejer åt dig.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
enligt rottefella så är s/m upp till stl 45.

jag gissar att du hamnar emellan de bägge längderna - jag skulle nog välja s/m, men ring och kolla med någon återförsäljare!

mvh / calle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips