Lagning innetält Hilleberg Akto

Jag har ett Hilleberg Akto som fått ett mindre hål i innertältet. Det är ca 3 mm i diameter, men om det blir kondens så droppar det in.
Är det någon som har några tips för lagning? Är det något man ska tänka på för att lagningen ska tåla vintertur.
Är det någon som låtit Hilleberg repa innertält och vad blev resultat isåfall?

mvh niklas
 
Ett sådant litet och meningslöst hål hade jag lagat med silvertejp.

Nej det är inte snyggt men ger önskad effekt, håller bra och det sitter ändå "osynligt" på innertältet.

Alternativt en nylonlapp som du använder för att laga liggunderlag med eller som du stryker på.

//Peter
 
Spinnackertejp kanske kan vara en idé, finns i båtaffärerna. Kanske lite drygt att köpa en hel rulle för att laga ett så litet hål.
 
Är det en reva brukar jag spänna ut tyget så att kanterna "går ihop" och sedan lägga en droppe liquisole ovanpå. Brukar bli både snygga, vattentäta och hållbara lagningar... Är det ett cirkulärt hål blir det värre, då är nog lagningslapp att rekommendera, precis som föreslagits i föregående inlägg. Antingen kan Du köpa självhäftande lagningslappar och trycka dit eller så kan Du täcka hålet genom att limma fast tygbitar av samma färg och kvalitet med liquisole på båda sidor (vilket jag personligen tycker brukar bli både bättre och mer hållbart, förutsatt att limningen sätts under tryck i 24 timmar och sedan tillåts torka ytterligare 16-24 timmar).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.