Hål i sko lagning

Hur reparerar jag bäst dessa hål/skador? Främst den första bilden, där hålet inte är helt genomgående men där det verkar nå in till "sista lagret" i skon eller vad man ska säga. De andra skadorna är mer ytliga men kan nog bli som den första bilden så småningom.
Rubber Fix från Clas Ohlson eller något annat?
Vågar man ge sig ut på 10 mil vandring i fjällen med dessa efter reparation? Har använts i 2 år, dock även som vintersko så har nog blivit en del km gjorda.

PXL_20230429_084233766.jpg


PXL_20230429_084227006.jpg

PXL_20230429_084252988.jpg

PXL_20230429_084259410(1).jpg
 
Försök hitta en skomakare som lagar med läderbit sedan får du täta är det sista turen med skorna ev limma på en bit läder och ev sy själv med en grov nål och grov tråd lite beroende på tid och om du kan hitta en skomakare som gör det med förtur.
 
Försök hitta en skomakare som lagar med läderbit sedan får du täta är det sista turen med skorna ev limma på en bit läder och ev sy själv med en grov nål och grov tråd lite beroende på tid och om du kan hitta en skomakare som gör det med förtur.
Ok, ska försöka få tag i en. Åker om 11 dagar, så borde hinna.
 
Jag skulle inte rekommendera Rubberfix för skolagningar. Gear Aids lagningsmedel Aquasure är mycket bättre. Finns i några olika versioner.
 
Den som heter SR motsvarar ungefär gamla Liquisole, blir alltså som en skosula i konsistens. Den som heter FD tror jag blir lite mjukare när den stelnat (ungefär som gamla Liquiseam?). Du får nog avgöra själv vilken som skulle passa bäst.

Gorillas lim har jag inte testat.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.