Laga uppblåsbara liggunderlag i skarven?

Har ett Exped synmat basic 7,5 som har använts runt 100 nätter. I vintras upptäckte jag att det läckte, löste ett nytt för att fullfölja turen sen har det blivit liggande.
Har nu gått över liggunderlaget och har identifierat två läckor i skarvarna, se bild.

Är det någon som vet om det är värt att laga hålen där?
Saken är den att jag är rätt tung +130kg så räknar med en kortare livslängd på madrassen, varför jag inte är missnöjd. Skarvarna plågas ju mest, blir ju lite tryck där när man rör sig.

Känns svårt att få en lagning som kommer hålla att liggunderlaget att pumpas upp, tömmas och rullas ihop i ett, med min tygnd. Varför man ändå kanske inte vågar ta med det ut på en längre tur.

Någon som lyckats lösa samma problem, eller ska man ha det som en reservmadrass?
IMG_20211121_143838.jpg

Jag lagar mina madrasser med Liquisole/Casco Rubberfix alternativt Biltemas Gummilagning.
Lägger på en liten pöl över hålet, låter härda över natten. Funkat bra till mina lagningar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har ett Exped synmat basic 7,5 som har använts runt 100 nätter. I vintras upptäckte jag att det läckte, löste ett nytt för att fullfölja turen sen har det blivit liggande.
Har nu gått över liggunderlaget och har identifierat två läckor i skarvarna, se bild.

Är det någon som vet om det är värt att laga hålen där?
Saken är den att jag är rätt tung +130kg så räknar med en kortare livslängd på madrassen, varför jag inte är missnöjd. Skarvarna plågas ju mest, blir ju lite tryck där när man rör sig.

Känns svårt att få en lagning som kommer hålla att liggunderlaget att pumpas upp, tömmas och rullas ihop i ett, med min tygnd. Varför man ändå kanske inte vågar ta med det ut på en längre tur.

Någon som lyckats lösa samma problem, eller ska man ha det som en reservmadrass?Visa bilaga 37675
Brukar inte Exped skicka med en lite lagningspåse?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips