Laga kängor??

Mina ursköna, mjuka o fina o välingångna Meindl kängor börjar ge upp.

Dyngsura efter 2 veckors vandring utan tork möjlighet. Ajabaja göra upp eld på inkaleden. En morgon när man trädde foten i kängan sprack sömmen högst upp till textilen.

Vad göra? Är det lönt att ringa skomakaren? Eller bara bita i det sura o köpa nya?

MVH Jonas

JonHense; sa:
Vad göra? Är det lönt att ringa skomakaren? Eller bara bita i det sura o köpa nya?

MVH Jonas

Med tanke på vad ett par nya Meindel kostar så tycker jag absolut att det kan vara värt besväret att ta sig till skomakaren för en okulärbesiktning om inget annat!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag sparade 500sek på att ta tåget till köpenhamn. Priset för ett par island pro på Fjeld&Fritid (en av köpenhamns största friluftsaffärer) är 1699DK, ungefär 2000SEK.
http://www.fjeld-fritid.dk/
Verkar som de sänder på postorder oxå. Man kan undra varför samma kängor kostar 2500 i Sverige?
//Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips