Laga främre skott VKV

Främre skottet i min Segull Offshore har släppt från skrovet, antagligen har jag varit slarvig när jag packat och tryckt i för mycket prylar i det främre packutrymmet.

I vilket fall har jag nu i alla fall fått tag på ett nytt skott från VKV (liggunderlagsliknande material). Det känns onödigt långt att svänga förbi VKV-varvet så jag undrar därför om det finns någon duktig fixare som kan hjälpa mig att sätta dit det här i Stockholm. Tacksam för alla tips.

/ Jonas

Sika

Du kan ju alltid kolla med VKV och höra vad dom säger men jag skulle nog sätta det i Sikaflex.
Sikaflex motsvarar ungefär silicone men är mer likt gummi och inte flottigt. Finns i båttillbehörsaffärer.

Märkligt med mjuka förskott egentligen, om alla andra har styva så borde det ju vara beprövat men Ankervik ska absolut gå egna vägar. Det är ju som sagt risk att packa sönder det.

JL

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Sika rules.

Ialla fall i båt kretsar.
Inte att förväxla med silicon.
Överlägset bättre limm ,åldrings & tätnings egenskaper.
Jag byggde nästan hela 19 miljoners kvalitets båtar med guckan.(Ehhh) Utan att nämna några namn.
Men dom funkar fortfarande.
Så helt fel i kajak kretsar kan det inte va.
Jag har nödrepat kajaker lätt och bra med guckan då det går att bygga relativt tjockt och limmar allt.
Problemet har snarare varit att få bort skiten senare.
Fast ring och fråga ändå.
Mors: RK
[Ändrat av Ego 2003-05-01 kl 01:22]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips