Läget i Jokkmokksfjällen 12 juli

avslut1008

Avslutat
Har idag gjort en snabb överflygning i delar av Jmk fjällen.
Njåtjosvaggen är snöfri, men lite is på sjöarna.
Luottalako, mycket snö kvar.
Alkavagge snöfri.
Rapadalen snöfri..

MEN mycket vatten i alla vttendrag....... planera inga svårare vad denna vecka !!
Få vandrare i ovan områden.

Har idag gjort en snabb överflygning i delar av Jmk fjällen.
Njåtjosvaggen är snöfri, men lite is på sjöarna.
Luottalako, mycket snö kvar.
Alkavagge snöfri.
Rapadalen snöfri..

MEN mycket vatten i alla vttendrag....... planera inga svårare vad denna vecka !!
Få vandrare i ovan områden.

Vilken klockren information! Trevligt att du delar med dig av den.

Om du är uppe och flyger i området igen i början av augusti får du gärna också då meddela dina observationer.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Suverän information!

Jag tar tåget upp Fredag i nästa vecka. Om du gör fler turer nästa vecka så återkom gärna. Just Luottalahko/Jeknavagge har jag i min planering men det kanske får bli ett omtänk där.

Såg du något av Låptåvagge (ska gå där mellan Tjuoldavagge-Njåtsosvagge) och Vallevagge?

Tackar och bockar för informationen.

Mvh
Peter P.

avslut1008

Avslutat
bra

Jag tar tåget upp Fredag i nästa vecka. Om du gör fler turer nästa vecka så återkom gärna. Just Luottalahko/Jeknavagge har jag i min planering men det kanske får bli ett omtänk där.

Såg du något av Låptåvagge (ska gå där mellan Tjuoldavagge-Njåtsosvagge) och Vallevagge?

Tackar och bockar för informationen.

Mvh
Peter P.

Tyckte det såg bra ut, men vi flög från Pårtestugan raka vägen in i Njåtjosvagge, upp mot Alkajaure, den besvärliga snön låg på ganska höglänt terräng........

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.