Ladda ner många geocache samtidigt?

Semestern närmar sig. GPSén ska med och jag kollar in vilka geocache-gömmor som finns i närheten av vår semesterväg. Jag använder mig av EasyGPS för att ladda ner koordinater till min dator.
Finns det något sätt att tanka ner flera geocache samtidigt? Till exempel alla inom ett visst område?
Finns det någon därute som redan gjort detta jobbet (laddat ner Sveriges geocache till en EasyGPS-fil eller Kartex-waypointlista)?

Nerladdning

Jag tror att du kan göra så här: Under Hide & seek a cache skriver du avrundade koordinater för någon punkt på din resväg i rutorna "Or search by latitude/longitude format in decimal". Passerar du Stockholm skulle det bli 59 och 18. Med Submit får du de cachar som ligger närmast med avståndet angivet, tjugo på varje sida. Nedtill finns klickrutor Check All och Download Waypoints. Med dem laddar man ner de förbockade cacharna med programmet EasyGPS for Groundspeak – jag förmodar att det är just det programmet som du har. När du laddat ner lagom många sidor går du till nästa punkt t.ex. 59.5 och 18 som är vid vägen till Uppsala. I den mån sökcirklarna lappar över varandra kan det ju bli dubbletter men det hoppas jag att programmet kan hantera.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Medlemmar i Geocaching.com har fler möjligheter

Om du väljer att teckna ett ett Groundspeak Premium Membership på http://www.geocaching.com/subscribe/ för $3/månad eller $30/år kan du nyttja en rapportgenerator som mailar dig färdiga filer som du sedan öppnar i EasyGPS för att ladda ner till din GPS. Filerna går även att öppna i Excel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips