Lacknafta på silnylon, experiment vadarpåsar...

Experiment: vadarpåsar av vattentäta packpåsar förstärkta med pvc i botten (Biltemas dragskydd).

Bekymmersfritt satte jag fast förstärkningarna med Liquisole, övertygad om att det fäster på allt, men det gjorde det alltså inte. Läste att bara silikon funkar på silnylon, så då använde jag sil-tec. Som såklart inte är ren silikon??? Blev dessutom superkletigt med seamsealer överallt och runt om, som inte verkar härda.

Nu har jag köpt ren silikon. Är det värt att dra på eller kommer det inte funka heller?

Behöver jag lyckas få bort kletet för att silikonet ev ska fästa? Lacknafta? I så fall, hållet packpåsetyget för lacknafta?

Och fäster silikon på pvc?

Senast ändrad:
Lacknafta är för fett och löser nog inte silicon - prova siliconremover som är ett avfettnings/rengörningsmedel man använder innan avancerad limning och lackering av klass.

Vette fan om den löser din typ av klet dock

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips