Kopior på haglöfs?

Hej! undrar om det finns kopior på haglöfs prylar? kan tro det ibland när man ser priserna på t.e.x tradera auktionerna /alto

Tror det finns andra förklaringar

Kollade lite snabbt på Tradera enligt din fundering, men min teori är att det bara ser ut som "ångrade rea-fynd"? Jag tror alltså att det är originalplagg.

Åtminstone här i Göteborg finns det många butiker/kedjor som ofta har grym rea eller till och med särskilda kampanjer med mer eller mindre utgångna modeller eller färger (speciella samarbetsavtal att sälja Haglöfs överskott, kanske?).
Haglöfs har ju ett rätt stort utbud och det ofta kommer nya varianter. Misstänker alltså att många, liksom jag, blir lite köpgalna när man ser prislappen, sen kanske det inte riktigt är den modell eller färg man skulle valt om det inte varit rea. Och då kanske plaggen blir hängande i garderoben tills man tänkt färdigt. I-lands-shopping.

Tillgång ger efterfrågan! Eller "behov".

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Visst kan det vara reafynd utan bytersrätt men en majoritet tror jag är stöldgods som slumapas ut till vrakpriser på Blocket/Tradera. Så man ska nog tänka sig för innan man handlar och stödjer dessa kriminella.

Varför är jackorna oanvända och lapparna sitter kvar? Om någon köpt jackan så har de förståss gått tillbaka till butiken och bytt om inte storleken passat. Inte skulle de sålt jackan på internet för mindre än halva priset.

Visst kan det vara reafynd utan bytersrätt men en majoritet tror jag är stöldgods som slumapas ut till vrakpriser på Blocket/Tradera. Så man ska nog tänka sig för innan man handlar och stödjer dessa kriminella.

Varför är jackorna oanvända och lapparna sitter kvar? Om någon köpt jackan så har de förståss gått tillbaka till butiken och bytt om inte storleken passat. Inte skulle de sålt jackan på internet för mindre än halva priset.

Du tror inte handeln hade reagerat om någon systematiskt snattade och la ut skiten på blocket? Eller kanske försäkringsbolagen? Se MonikaKas inlägg om reavaror utan bytesrätt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips