Kompabilitet GPSMAP 525 och Friluftskartan

Hej,

Är det någon som vet om de nya ekolod / plottrarna från Garmin klarar något annat än Bluechart G2 ??

Jag funderar på att köpa en GPSMAP 420, 520 eller 525 till min båt men eftersom den används flitigt i fjällen så undrar jag vilket kartstöd det finns?

Jag vet att Fripro fungerar med de gamla GPSMAP 178C och liknande.. Men hur är det nu?

Finns det andra märken med samma funktionallitet?

/Marcus

Det är inte ofta som man inte får svar...

Men detta är tydligen ett av dom. Jag kommer att köpa en nu när jag ändå är i US and A :) och skulle det inte fungera så får jag väl lägga ut enheten på Blocket..

Återkommer med info så kan fler ta del av erfarenheterna.

/M

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

avslutad210712

Gäst
jag TROR inte att de klarar av något annat än g2Vision. Funderar nämligen själv på att köpa en525s till båten och har försökt kolla. Kanske man skulle skicka ett mail till Garmin direkt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips