Kombination av gym och arbete

Hej allihopa
Det är intressant för mig hur människor nuförtiden kombinerar sin fysiska aktivitet och arbete. Fortsätter du att gå till gymmet eller träna hemma? För dig som besöker gymmet, ska du dit på morgonen, på dagen eller på kvällen? Vem jobbar på kontoret? Besöker du gymmet bredvid ditt arbete eller nära hemmet?
Jobbar på kontor, i tung industri med personalansvar, så jag har varit på plats i stort sett hela pandemin. Tränar på gym kvällstid, tycker dom har skött det bra med begränsat antal samt ordentliga regler, har inte känt det trångt. Kanske vänt i dörren ett par gånger bara.
Träna hemma har jag inte disciplin till.....

//P
 
För hemmaträning skulle jag börja med en skivstång och en ställning ev med bänk om det finns plats. Numera finns det stänger son är rimligt bra som är kortare än vanliga stänger vilket underlättar om man har lite trångt. Se bara till att den får plats på ställningen.
Det går att träna med hantlar, båtankare (kettlebells), gummiband, hemgjorda vikter, kroppsvikt osv men en skivstång och ställning ger enkla möjligheten att träna hela kroppen för olika personer.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.