Kom till Stockenträffen 22-24 augusti

Alla kajakintresserade människor, nybörjare såväl som garvade paddelslitare, inbjuds att under några dagar träffas för att umgås, göra turer tillsammans, byta erfarenheter, lära sig något nytt och i största allmänhet ha trevligt.

Vi överlämnar i mycket till dig och de andra deltagarna att själva bestämma vad dagarna ska innehålla. Lördagskvällens grillfest är spikad, vi ska försöka ordna något intressant föredrag/bildvisning (i stil med förra årets Magnus Fischer) men resten är upp till dig och de andra.

- Blir det träkajakträff i år igen, Hasse?

- Blir det uppvisningen/tävlingen ”Kajakrollens Kung/Drottning”?

- Ska vi äntligen få lyssna till musik framförd på en sälsen-strängad pagaj, till rytmer som bankas på akterdäcket av en kolfiberkajak?

- Eller blir det ”bara” härlig paddling med massor av andra kajakintresserade människor?

Det är fritt fram för egna initiativ, vare sig det rör paddelturer, lekar i vågorna eller umgänge på land.

Läs mer på http://www.orust-kajak.se/stockentraffen.html

Själva träffen kräver ingen anmälan, men för att bo på Stockens Camping och delta i lördagskvällens grillfest bör du förhandsboka hos Stockens Camping.
Tel till campingen, 0304-511 00, se även http://www.stocken.nu/swedish/index.asp

Hmmm...

Stockenträffen. Det låter som man måste komma paddlandes i en urgröpt trästock för att träffa andra stockar. Är det så? Eller är det en träff för förstockade kajakister? Kanske namnet antyder att det kan bli kajaktrafikstockning på vägen dit? Nej, nu vet jag! När man ser alla glada kajakister stockar sig lovorden i halsen för att man blir så glad själv!

Ok, lite träigt skämt kanske. Jag har inte kunnat tidigare år, men i år skall jag försöka!

Kalle

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Träkajakträff

Skall det bli i år med förra årets tillställning var väldigt trevlig. Extra skoj var det stora Norska inslaget med många fina kajaker.

Jag var i USA förra året på träkajak träff och fick en heldel bra ideer, givetvis får man anpassa efter våran nivå men endå

Hasse

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips