Köpa topplock med midjebälte till Xenith 88

Hej!

Använder en Xenith 88 som huvudsaklig vandringsryggsäck. Köper man denna ryggsäck utanför EU är topplocket avtagbart med inbyggt bärbälte för att använda som dagsturssäck i form av midjeväska. Denna funktionen saknas om ryggsäcken köps i Sverige. Topplocket är fortfarande avtagbart och borde därför gå att byta ut.

Någon som vet om det går att få tag i just topplocket med funktion som midjeväska i Sverige?

Marcus

avslutad210712

Gäst
Är det något nytt påfund? Alla min Osprey vandringssäckar har den funktionen alternativt att man använder det ordinarie höftbältet. Det inbyggda är inget höftbälte utan en vanlig nylonrem.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Är det något nytt påfund? Alla min Osprey vandringssäckar har den funktionen alternativt att man använder det ordinarie höftbältet. Det inbyggda är inget höftbälte utan en vanlig nylonrem.
Kan inte svara på om detta är nytt eller inte. Min sambos tidigare osprey hade funktionen men hennes nya likt min xenith saknar den.

Så här ser det ut på Ospreys egna hemsida.
c0b9d39006e607840378b802f7690cab.jpg
46952930a788c9baa4b6ae6d0a9e6669.jpg

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

avslutad210712

Gäst
Jag tar lös höftbältet och stoppar in det bakom nätet/nätfickan på min nyaste Osprey som saknar nylonbandet som syns på din bild.Är liksom en kanal där. På min säck som är köpt inom Sverige.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips