Köpa ny ficklampa

Nitecore D10 SP

är vad jag använder och har bara gott att säga om den. Jag valde den istället för t ex Fenix då lägsta läget är lägre - 2 lumen, och det är verkligen användbart när dina ögon är mörkeranpassade och du inte vill blända dig själv.

Köptes på eBay för 450 kr. inkl. frak och säljaren märkte brevet så det inte fastnade.

http://www.nitecore.com/products/d10sp/

jo, det är detta som talar till nitecores fördel, den lägsta lumeninställningen. fenix har ju 9 som minimum, vilket kan vara lite överkurs i vissa lägen. i övrigt kan jag dock inte rekomendera ld20 tillräckligt.

en annan fantastisk lampa på AA-batterier är zebralight h501. iofs framförallt en pannlampa. men otroligt lätt och kompetent till det mesta som lägerliv kan kräva i varje fall. ld20 är ett suveränt komplement till denna och man har samma batteriplattform som till t ex sin gps. köp ett kitt med sanyo eneloop batterier så har du uppladdningsbara batterier som håller länge och funkar fint i kyla också!

/M

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips