Klövjeväska till Hund

• Trådstartare jens.gardell@lio.se ()
  • Start datum

jens.gardell@lio.se ()

Gäst
Hej!

Jag letar efter klövjeväska till mina Alaskan Malamute och vill gärna ha tips på olika modeller, priser, fördelar/nackdelar, erfarenheter.

Tack på Förhand

Jens Gardell
Motala

Ake.Jagervall@astrazeneca.com (Åke)

Gäst
Bäst är nog att.....

Hej !

Hur du ska bära dig åt beror nog mest på hur mycke du har tänkt och lasta på hunden. Har själv Taxar och har av förklarliga själ aldrig försökt med någon packning på deras ryggar under fjäll ture. De hundar jag har mött som bär väskor har alltid bara burit sina egan saker så som mat och filt. Då hundar är så olika så är det nog bäst att mha dina erfarenheter av din hunds karaktär sy en egen som passar din hund och de saker som ska med.

Mvh Åke

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

erling.ogren@genfys.slu.se (Erling Ögren)

Gäst
Bra klövjesäckar

Klövjesäckar för exempelvis polarhundar kan köpas av Kent Nilsson, Umeå, tel. 090 189610. Säckarna är av egen tillverkning och prisvärda. Han tillverkar även annan hundutrustning. Dessutom är han stor draghundsentusiast.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips