klisterlappar till Scarpa Denali XT????

Hej!
Har precis fyndat på rea och köpt mig ett par bestigningspjäxor, Scarpa Denali XT och satte mig och läste lilla bruksanvisningshäftet. Där står det att man ska klistra på några små självhäftade cirklar för vattentäthet. Det finsn en dålig tecknad bild men jag fattar inte var och varför man ska klistra på dem. Är det på inner- eller ytterpjäxorna? Är det på insidan av ytterpjäxorna där spännena är fästa eller?
Det måste väl finans en anledning till att cirklarna är medskickade. Cirklarna är tunna som tunnt tyg ungefär och har en diameter på kanske 4-5 cm. På den tecknade bilden verkar de skulla sitta strax framför ankeln och på fotens sida i höjd med främre trampdynan.
Är det spännenas fästpunkter som "läcker och tätas med dessa lappar eller?

Tacksam för tips!

/Patrik

klisterlappar

Dom skall sitta på skalets insida och täcka insidan på skruven som håller skaftet.
Morsning

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
funderade oxå !

Till mina pjäxor fick jag med tre klisterlappar till fyra nitar. Om det blir tätare vet jag inte när det kan komma in vatten runt hela plösen och fotsvetten i de täta plastskalen ändå gör att man badar i pjäxorna efter ett par timmar. Med andra ord, skit i klisterlapparna ! De gör varken till eller från. De tre lapparna jag ändå satte dit fäste inte bättre än att de åkte med innerskon när jag skulle torka dem efter första dagen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips