Klättring på Gran Canaria

Jag och en kompis ska till gran canaria över jul. Tänkte kombinera lite vandring med sol å bad. Det vi undrar över är om någon vet något bra klätterställe, gärna där man kan hyra rep,alternativt att man kan hyra utrustning i någon närliggande stad. Vi kommer antagligen inte kunna få med oss egna rep, åker med ganska begränsad packning...

Mitt tips om ni har ont om tid och ändå ska hyra saker är att kontakta någon av de som erbjuder guidning och på så sätt få visat för er var de bästa turerna för just er är, all utrustning och överlag slippa krångel. Då kan man om man inte har bil även få upphämtning och skjuts till väggarna.

Jag har själv klättrat med http://grandclimb.com/ och tyckte det funkade väldigt bra. Det går antagligen att bara hyra utrustning via dem också.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips