Klättring i Indien?

• Trådstartare xjohanx_@hotmail.com (Johan eklöf)
  • Start datum

xjohanx_@hotmail.com (Johan eklöf)

Gäst
Jag planerar att åka till södra Indien i höst och undrar om något varit där och klättrat?
Finns det några bra områden? Hur är standarden?

andersnilsson77@hotmail.com (Anders)

Gäst
Hampi!!!!

Tjena på dig!
Jag var i Indien hösten -98. Var runt lite överallt men
fann tillslut mitt lilla vattenhål i Hampi.
Hampi ligger "halvägs in åt höger" på kartan från Goa(vilket ligger på västkusten).Det är ett riktigt boulderparadis, det fins även en del sportturer men mest av boulders. Stenen är sandsten, den är grovkornig och något vass så ta med plåster!! Det finns ooooooootroligt många block och följaktligen ofantligt många mer problem!!!
Eventuell förare finns men den är lite krånglig att få tag på, det är bättre att bara gå ut och köra. Ett
tips är att ta dig över ån/floden där det finns mest, håll även utkik efter målade siffror på stenarna då dessa är nummer på problem. Det kan även vara lämpligt att ta med crash-pad då landningarna oftast är berghällar.
Mvh
Anders

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

jonatan_stromgren ()

Gäst
Goa

Det finns bouldering på stranden vid Vagator och Arambol i Goa. Inte alls samma klass som Hampi, men det har ju sin charm att bouldra med Indiska Oceanen under fötterna...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips