• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättrare runt Borås Sökes

Tjenare.

Har haft en solid klätterpartner rätt länge men nu har hon flyttat till Oslo just som utesäsongen kommit igång på allvar, jag letar nu efter nya personer som man kan haka på ut.

Kör nästan uteslutande bultad sportklättring (mycket klättring på lite tid) men lär mig gärna mer om trad också. Ligger på runt 6c-nivå men det vore roligt att avancera upp i 7-registret under sommaren.

Hör av er om det låter intressant.
Ha en fin sommar.

I borås men rätt grön..

Hej, jag skulle gärna ha någon att klättra med i sommar.
Mina klätterkompisar ska vara borta i två månader från den 1 juni.

Jag har egentligen inte klättrat alls särskilt mycket, endast några gånger, men jag är helt fast.
Har inte heller någon utrustning, kanske kan få låna dock.

Klättrat på 6- men vill givetvis bli starkare och avancera.

Hör av dig. //Linda

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
It takes two to belay

Hej Linda.

Vad roligt att du fastnat för klättring, det måste vi se till att underhålla.
Jag har allt som behövs, även extra selar, det enda du behöver till att börja med är skor.

Du kan skicka mail till mig genom att klicka på mitt namn vid foruminlägget och välja "skicka epost till" så kan vi styra upp när, var osv.

Ha det fint.

Hej,

Jag skulle gärna hänga på nån gång också om ni har lust.
Jag är en snart 35-årig kille som har haft ett uppehåll från klättringen i några år. Två barn tar på krafterna :) Innan dess så tränade jag rätt mycket, men nu har jag legat av mig rejält och lagt på mig några trivselkilon som jag håller på att föröka arbeta bort.

Men nu är jag sugen igen! Dock har jag ingen att klättra med. Jag har allt, förutom att jag ligger precis i startgroparna att förnya all mitt nylon. inkl. sele. Jag litar inte riktigt på det gamla.

Söndag

Klart du kan haka på, ju fler man känner känner som klättrar ju större chans att det är någon som kan följa med när man själv kan.

Ska nog ut på söndag förmiddag om vädret är ok, blir med en kompis som varit ifrån klättringen ett tag så det blir lite avrostning på lätta leder antingen i seglora eller tosseryd.

Hör av er om ni vill följa med

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips