Det måste väl vara någon från Utsidan som testade den på Vildmarksmässan? Skriv gärna ner vad ni tyckte. Måste onekligen säga att jag är intresserad av den, fast priset känns lite mycket..
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Klättermusens nya stora ryggsäck?
- Trådstartare estetdrägg
- Start datum
Det måste väl vara någon från Utsidan som testade den på Vildmarksmässan?
Jag hann faktiskt inte! Det var för mycket trevligt folk att frottera sig med, och schemat var tajt. Jag fick bara en skymt av ryggans bärsystem på vägen ut, och minnesbilden är att det så väldigt avancerat (=tillkrånglat) ut.
Men jag tipsade faktiskt folket på Fjällräven om att de skulle kolla in Nanoflex-stålet som Klättermusen använder i ramen, istället för att experimentera med kolfiber/aluminium i sina tältpinnar. Det experimentet är anledningen till att PAK5-tältet ännu inte är klart.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag hann faktiskt inte! Det var för mycket trevligt folk att frottera sig med, och schemat var tajt. Jag fick bara en skymt av ryggans bärsystem på vägen ut, och minnesbilden är att det så väldigt avancerat (=tillkrånglat) ut.
Men jag tipsade faktiskt folket på Fjällräven om att de skulle kolla in Nanoflex-stålet som Klättermusen använder i ramen, istället för att experimentera med kolfiber/aluminium i sina tältpinnar. Det experimentet är anledningen till att PAK5-tältet ännu inte är klart.![]()
Ja vi får hoppas att den är väldigt avancerad dock helst inte tillkrånglad, för det priser måste det ju vara någonting extra!
Vi får hoppas att någon av allt de trevliga folket han testa den då!
Snacka om inflyttande!
Snacka om inflyttande!![]()
Hehe... fast jag vet ju såklart inte om just tältkillen lyssnade på mitt pladder om Nanoflex.
Jag använde min mjölner till en stor bredd av friluftsliv, och det är nog fortfarande en av de övre i skiktet på dugliga alroundsäckar för mina ändamål.
Jag kräver en del av en säck, men för runt 5000 kr + tillbehör så ska man det!
Bärsystemet på den var mycket bekvämt flexibelt och lättjusterat
'(det är väl den ända delen jag ångrar att jag offrade åt flodormen.
men med tanke på priset så vägde den 1 kg för mycket
vattensäkrings tejpen delaminerade sig,
Även i den vattentäta innerpåsens
sömmar släppte
den sög fukt och smuts i yttertyget något svampartat. själva höftbältets bärupphängning blev lagat 2ggr och höll först efter att jag själv klurat ut nya glidytor i hårdplast.
Jag är övertygad att ingen vill tillverka den säck som verkligen gör jobbet och länge för då blir det inte mycket sålt framöver. Det tänkandet är tråkigt
Då i princip en mjölner med ett radiosvetsat laminattyg med ren kevlar ytterst skulle vara
just det som utlovas, lättare och mycket nära oförstörbar.
Nasa och u.s army håller just på med ett forskningprojekt om tubvävt kevlartyg för att bygga kollapsabla bränletankar av detta material.
De är svåra att nå och vill säkert prata med mig
om ryggsäckar i detta stadiet.
men principen vore perfekt, en sömlös tub med ett rullock i varje ända .Kevlar och vattentät för t.o.m flytande kemiska produkter....ge mig en löpmeter sånt!
/H
Jag kräver en del av en säck, men för runt 5000 kr + tillbehör så ska man det!
Bärsystemet på den var mycket bekvämt flexibelt och lättjusterat
'(det är väl den ända delen jag ångrar att jag offrade åt flodormen.
men med tanke på priset så vägde den 1 kg för mycket
vattensäkrings tejpen delaminerade sig,
Även i den vattentäta innerpåsens
sömmar släppte
den sög fukt och smuts i yttertyget något svampartat. själva höftbältets bärupphängning blev lagat 2ggr och höll först efter att jag själv klurat ut nya glidytor i hårdplast.
Jag är övertygad att ingen vill tillverka den säck som verkligen gör jobbet och länge för då blir det inte mycket sålt framöver. Det tänkandet är tråkigt
Då i princip en mjölner med ett radiosvetsat laminattyg med ren kevlar ytterst skulle vara
just det som utlovas, lättare och mycket nära oförstörbar.
Nasa och u.s army håller just på med ett forskningprojekt om tubvävt kevlartyg för att bygga kollapsabla bränletankar av detta material.
De är svåra att nå och vill säkert prata med mig
men principen vore perfekt, en sömlös tub med ett rullock i varje ända .Kevlar och vattentät för t.o.m flytande kemiska produkter....ge mig en löpmeter sånt!
/H
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg