Klättermusen

Musens dunjacka

Någon som vet vad Klättermusens nya dunjacka egentligen väger? Har sett uppgifter på både 400 g och 560 g. 400 g för en icke-genomsydd med förstärkningar konkurrerar med marknadens absolut lättaste medan 560 är mer som väntat.

Jörgen

Re: Re: Re: Re: Fula kläder

öringen; sa:
Nordesjö; sa:
En dragkedja som går snett upp hamnar inte mitt under hakan, vilket minskar skav.
En sned dragkedja dränerar väl också bättre, eftersom vattnet rinner bort från kedjan istället för längs med den. Eller hur det nu var... :)

Har en Njal och kan säga att det varken gör till eller från angående ventilation. men man kan ju tycka att de på en tunn bomullsanorak för 3000 spänn inte lagt ner mer tid och tyg på detaljer som skydd för dragkedjan under hakan. Den skaver faktiskt, om man nu ska vara petig...

Å andra sidan är den lätt och behändig, sitter som en smäck och trot om ni vill, men jag tycker den är snygg ;)
Rätt den är snygg bekväm packbar men DYR
[Ändrat av glanne 2005-01-28 kl 13:19]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Kraftiga grejer.

sandwichman; sa:
Jag har varit inne i butik och fingrat på de nya jackorna. Vilka gobitar. Liknande förstärkningar står närmast att finna på skottsäkra västar. Ganska fula, och ack så tunga...men ändåååå...

Att kunna ängna sig åt ålning medelst hasning på gatorna i stan utan att jackan tar skada; vilken dröm!

Jag reklamerade min gamla Bifrost och fick en ny Brede istället och jag kan inte annat än att hålla med. Ganska fult och klumpigare än innan men det känns som att man skulle kunna bli släpad efter en bil utan att jackan tar skada.
Har inte riktigt bestämt mig för om det är bättre eller sämre än innan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips