Klättermusen flinta och extrafickor, sitter de bra etc?

Hejsan.

Kunde idag klämma och känna på en KM Flinta 35. Satt riktigt skönt. Men om jag skaffar en sådan speciell säck så vill jag ha möjlighet att sätta lite sidfickor, fickor på midjebältet m.m och eftersom de inte hade något sådant där jag provade säcken så frågar jag här.

Kan man sätta fast dom så att de verkligen sitter ? Avskyr när saker hänger och sladdrar från en ryggsäck.

Om ni har erfarenhet av flintan eller andra KM säckar. Hur upplever ni att de håller genom tiden ? Den kändes kraftig och rejäl men midjebältet kändes B helt utan stadga.

Mvh / Johannes

Gnå 35

Hej!

Jag har ett antal års erfarenhet av gnå 35.
Flinta verkar ha identiskt bärsystem och fästmöjlligheter så mina erfarenheter borde vara överförbara.

Till min Gnå har jag alltid höftbältesfickan på (sitter som gjutet). Vid behov har jag kopplat på deras lösning för att ha en vattenflaska.
De större sidofickorna har jag ingen erfarenhet av, men min bror som har en likadan säck har kopplat på de när han gjort flerdagars turer och varit nöjd.

Jag gillar robustheten, behöver inte vara brydd om jag går genom täta passager med kvistar och ris som river mot ryggan, det i kombination med att jag aldrig behöver bekymra mig om regnskydd är trevligt.

KM´s säckar har sina egenheter, men jag tycker bärkomforten är fenomenal när man ställt in den.

C

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Stort tack för ditt svar. Jag har ännu inte kunnat testa själv och har inte vågat köpa därför men nu kanske jag vågar ta steget.

Mvh Johannes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips