• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klätter grupp Borås?

Hej jag undrade om det fanns några som klättrade regelbundet i borås området?
Har haft funderingar på att åka in till gbg o klättra där men blir omständigt med 1h in och 1h tbx igen efter jobbet :/
så om det finns ngr som klättrar här i närheten och är villiga o ta sig an en nybörjare så är jag evigt tacksam :)
Är 19 och har tillgång till egen bil kan ju nämnas

Mvh Henrik

har också undrat detta! bor mitt emellan borås och gbg. har inte hittat nåt ställe i borås, några klippor finns de runtom men tror inte dem har något klättergym?

hursom får du gärna hänga med eller styra upp något nångång !

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hänger jätte gärna på men känner inte att jag har erfarenheten som krävs för att styra upp ngt själv.
Har knappt klättrat något så med allt vad detta innebär så bör man väl införskaffa utrustning och så men tänkte kolla runt om det finns folk o klättra med tråkigt att ha massa utrustning som bara blir liggandes i garderoben :/

Tjena.
Det fanns en klätterklubb och en man utanför Fristad har klätterväggar nedmonterade. De har tidigare varit monterade i samme mans lagård eller liknande. Själv är jag intresserad å mina dotters vägnar då de ska börja klättra nu i höst, men på Klätterdomen i gbg och vi bor i Herrljunga...Men det är viktigare med bra och roliga aktiviteter än att köpa kärleken med prylar tycker vi så smällen får man ta.
Är man tillräckligt många så kanske han i Fristad blir sugen igen.
Om ni letar på forumet så hittar ni en tråd.

Aja håller på att anmäler migg till klätterkursen som Göteborgs klätterklubb annordnar nu i helgen ska bara lista ut var de håller till
anger bara plats som utby,gbg :/
Men sen kan vi kanske se om de finns lite folk som klättrar här i området så kan man komma iväg nu ngr dagar förre vintern kommer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips